EFL Learners' Task Perceptions and Agency in Blended Learning
Autor: | Joannis Kaliampos |
---|---|
EAN: | 9783823303848 |
eBook Format: | ePUB |
Sprache: | Englisch |
Produktart: | eBook |
Veröffentlichungsdatum: | 05.09.2022 |
Untertitel: | An Exploratory Mixed-Methods Study on the 'U.S. Embassy School Election Project' |
Kategorie: | |
Schlagworte: | Blended Learning CALL Computer-assisted Language Learning Computer-assisted language learning Electoral System Learner agency Learning management systems Task-Based Task-based language teaching U.S. Embassy School Web 2.0 computer-Assisted |
67,20 €*
Versandkostenfrei
Die Verfügbarkeit wird nach ihrer Bestellung bei uns geprüft.
Bücher sind in der Regel innerhalb von 1-2 Werktagen abholbereit.
How does foreign language learners' agency emerge at the micro-level of classroom activity during the enactment of digitally-enhanced tasks, and how do these learners exercise their agency digitally within and beyond the classroom? Drawing on research in task-based and computer-assisted language learning, this mixed-methods study uncovers key dimensions of 'learner agency' - a newcomer to the field of language teaching methodology and applied linguistics. The analysis centers on three case studies of teenage students' perceptions and handling of digitally-enhanced language learning tasks. These are complemented with a Germany-wide questionnaire survey among participants in the U.S. Embassy School Election Project - an intercultural, blended language learning project that has drawn over 15,000 participants since 2012.
Joannis Kaliampos forscht im Bereich der transkulturellen und digital-gestützten Englischdidaktik und ist Mitbegründer und Senior Advisor beim internationalen Blended Learning-Projekt Teach About US. Als Lehrer für Geschichte und Englisch unterrichtet er an der IGS Winsen und leitet Fortbildungen zu interkulturellen und digitalen Aspekten des Englischunterrichts.
Joannis Kaliampos forscht im Bereich der transkulturellen und digital-gestützten Englischdidaktik und ist Mitbegründer und Senior Advisor beim internationalen Blended Learning-Projekt Teach About US. Als Lehrer für Geschichte und Englisch unterrichtet er an der IGS Winsen und leitet Fortbildungen zu interkulturellen und digitalen Aspekten des Englischunterrichts.