Fostering Critical Thinking Through Collaborative Group Work
Autor: | Fung, Dennis Chun-Lok Liang, Tim Weijun |
---|---|
EAN: | 9789811324109 |
Auflage: | 001 |
Sachgruppe: | Psychologie Soziologie |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 184 |
Produktart: | Gebunden |
Veröffentlichungsdatum: | 25.09.2018 |
Untertitel: | Insights from Hong Kong |
Schlagworte: | Ausbildung / Lehrerausbildung Bildung / Bildungsmanagement Bildungsmanagement Bildungspolitik Didaktik Erziehungswissenschaft Kognitionspsychologie Lehrerausbildung - Lehrerfortbildung Lernen / Lernmethoden, Lerntechniken Management / Bildungsmanagement Politik / Bildung Psychologie / Kognitionspsychologie Pädagogik / Erziehungswissenschaft Pädagogik / Schule Unterricht / Didaktik |
53,49 €*
Die Verfügbarkeit wird nach ihrer Bestellung bei uns geprüft.
Bücher sind in der Regel innerhalb von 1-2 Werktagen abholbereit.
This book reports on studies contextualised within the curriculum development of General Studies in primary education and Liberal Studies in secondary education in Hong Kong. Both areas call for a learning environment that is conducive to the use of collaborative group work to foster critical thinking. By employing a mixed-methods approach and undertaking a teaching intervention based on Anderson et al.¿s (2001) study, the book evaluates the effectiveness of group work in learners¿ development of critical thinking skills and mindsets. In addition, it examines the influence of Chinese culture on the practice of group work. Findings from primary and secondary classrooms are subjected to a comparative analysis, yielding valuable insights into the relevance of group work for promoting critical thinking.