Innovation in Kulturorganisationen
Autor: | Klaus Georg Koch |
---|---|
EAN: | 9783839426210 |
eBook Format: | |
Sprache: | Deutsch |
Produktart: | eBook |
Veröffentlichungsdatum: | 26.03.2014 |
Untertitel: | Die Entfaltung unternehmerischen Handelns und die Kunst des Überlebens |
Kategorie: | |
Schlagworte: | Berliner Philharmoniker Cultural Industry Cultural Management Economy Konzerthaus Berlin Kulturmanagement Kulturmarketing Kulturwirtschaft Kunstbegriff Music Management Musikmanagement Philharmonie Luxemburg Wirtschaft |
87,48 €*
Versandkostenfrei
Die Verfügbarkeit wird nach ihrer Bestellung bei uns geprüft.
Bücher sind in der Regel innerhalb von 1-2 Werktagen abholbereit.
In the business of culture, innovation is increasingly discussed, yet »innovation« is an economic concept by which the growth of capitalist economies has been explained since Schumpeter, while culture has been traditionally credited with the progress. In this book, a concept of innovation for art organizations is developed out of economic theory for the first time. In this way, »innovation« becomes an overarching observational and explanatory category of current processes of change, which are usually described as audience development, education, new media, etc. Three case studies, including the Berlin Philharmonic, trace which specific innovations emerge, how work and organizational self-understanding changes, and what that means for the future of traditional concepts and social forms of art.
Klaus Georg Koch (Dr. phil., MBA) arbeitet als Business Analyst in der Wirtschaft. Er war Gründungs-Geschäftsführer des Modernisierungs- und Professionalisierungsprojekts »Musikland Niedersachsen« und hat zehn Jahre lang die Musikredaktion der Berliner Zeitung geleitet.
Klaus Georg Koch (Dr. phil., MBA) arbeitet als Business Analyst in der Wirtschaft. Er war Gründungs-Geschäftsführer des Modernisierungs- und Professionalisierungsprojekts »Musikland Niedersachsen« und hat zehn Jahre lang die Musikredaktion der Berliner Zeitung geleitet.