Jollibee Foods Corporation

This Assignment with the topic 'Jollibee Foods Corporation: International Expansion' is based on an investigation from Christopher A. Bartlett from the Harvard Business School and covers the following topics: 1. How was Jollibee able to build its dominant position in the fast food market in the Philippines? 2. What sources of competitive advantage was it able to develop against McDonald's in its home market? 3. Evaluation of Tony Kitchner's performance as the first head of Jollibee's international division. 4. How effectively did he develop the organization to implement his priorities? 5. Evaluation of the three investment options Papua New Guinea, Hong Kong and California. 6. Which of the three markets should Jollibee enter next? The content and facts in this assignment are coming mainly from the article 'Jollibee Foods Corporation: International Expansion' from the Harvard Business School mentioned above.

Axel Jörn, B.Eng., wurde 1982 in Güstrow geboren. Nach seiner Berufsausbildung als Anlagenmechaniker in der Handwerksbranche, entschied sich der Autor, seine fachlichen Qualifikationen im Bereich der Technik durch einen 'staatlich geprüften Techniker für Maschinenbau' und ein nein nebenberufliches Studium zum 'Bachelor of Engineering -Mechatronik-' weiter auszubauen. Bei seiner Vollzeit Tätigkeit in der Entwicklung und im Projektmanagement bei Airbus, Siemens und Diehl sammelte der Autor umfassende praktische Erfahrungen in der Luftfahrt- und der Windenergiebranche. Darüber hinaus vertiefte er sein Projektmanagement know how mit einer PMI Zertifizierung und sein ökonomisches Verständnis mit einem MBM Studium.

Weitere Produkte vom selben Autor

Download
PDF
Dynamic capabilities at IBM Axel Jörn

19,99 €*
Download
PDF