LIDL's implementation of discount supermarkets in Sweden
Autor: | Barschel, Hauke |
---|---|
EAN: | 9783638649735 |
Auflage: | 002 |
Sachgruppe: | Wirtschaft |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 28 |
Produktart: | Kartoniert / Broschiert |
Veröffentlichungsdatum: | 19.07.2007 |
18,95 €*
Die Verfügbarkeit wird nach ihrer Bestellung bei uns geprüft.
Bücher sind in der Regel innerhalb von 1-2 Werktagen abholbereit.
Seminar paper from the year 2004 in the subject Business economics - Offline Marketing and Online Marketing, grade: 1,9 (B+), Anglia Ruskin University (Ashcroft International Business School), language: English, abstract: This work provides an exemplified analysis of a company¿s internationalisation. The chosen example is a possible implementation of LIDL discount supermarkets in Sweden. The analysis encompasses an investigation of the external environment (PEST), a risk assessment and a consideration of market entry strategies. Furthermore it adds an identification of implications for the marketing mix and implications for organisational resources and management.