EAN: | 9783319462295 |
---|---|
Auflage: | 001 |
Sachgruppe: | Pädagogik Soziologie |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 112 |
Produktart: | Kartoniert / Broschiert |
Herausgeber: | De Visscher, Sven Sacré, Hari |
Veröffentlichungsdatum: | 25.10.2016 |
Untertitel: | Cultural Approaches to Civic Learning in Urban Spaces |
Schlagworte: | Bildung / Bildungsmanagement Bildungsmanagement Bildungspolitik Bildungssoziologie Didaktik Empirische Sozialforschung Forschung (wirtschafts-, sozialwissenschaftlich) / Sozialforschung Kognitionspsychologie Management / Bildungsmanagement Politik / Bildung Psychologie / Kognitionspsychologie Psychologie / Pädagogische Psychologie Pädagogik / Pädagogische Psychologie Pädagogische Psychologie Sozialforschung Sozialforschung / Empirische Sozialforschung Soziologie / Bildungssoziologie Unterricht / Didaktik |
53,49 €*
Die Verfügbarkeit wird nach ihrer Bestellung bei uns geprüft.
Bücher sind in der Regel innerhalb von 1-2 Werktagen abholbereit.
This book explores a cultural understanding of cities and processes of civic learning by scrutinizing urban educational topics from a cultural studies perspective. This book approaches the city as a cultural fabric that consists of social, material and symbolic dimensions, and describes how civic learning is not an accidental outcome of cities but an essential component through which citizens coproduce the city. Through a combination of theoretical development and methodological reflection the chapters in the book explore three interrelated questions addressing the relationships between culture, learning and the city: How does civic learning appear in urban spaces? How does civic learning take place through urban spaces? How are urban spaces created as a result of civic learning?