Leistungsbeurteilungen an Hochschulen lernförderlich gestalten
Autor: | Zimmermann, Tobias |
---|---|
EAN: | 9783847430452 |
Sachgruppe: | Soziologie |
Sprache: | Deutsch |
Seitenzahl: | 405 |
Produktart: | Kartoniert / Broschiert |
Veröffentlichungsdatum: | 02.09.2024 |
Untertitel: | Prüfen, Beurteilen und Rückmelden von Lernleistungen |
Schlagworte: | Didaktik Studium Unterricht / Didaktik |
44,00 €*
Die Verfügbarkeit wird nach ihrer Bestellung bei uns geprüft.
Bücher sind in der Regel innerhalb von 1-2 Werktagen abholbereit.
How can university lecturers organise performance assessments as well as the assessment and feedback of learning outcomes in a way that is as conducive to learning as possible? The book offers application-orientated advice on the design, assessment and feedback of examinations and many other formats of assessment. It also addresses the fundamentals of learning psychology, knowledge of which is valuable for effective and valid assessment practice.