EAN: | 9783319239330 |
---|---|
Auflage: | 001 |
Sachgruppe: | Pädagogik Soziologie |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 460 |
Produktart: | Gebunden |
Herausgeber: | Helenius, Ola Johansson, Maria L. Lange, Troels Meaney, Tamsin Wernberg, Anna |
Veröffentlichungsdatum: | 29.01.2016 |
Untertitel: | Results from the POEM2 Conference, 2014 |
Schlagworte: | Bildung / Bildungsmanagement Bildungsmanagement Bildungspolitik Didaktik Kognitionspsychologie Management / Bildungsmanagement Mathematik Politik / Bildung Psychologie / Kognitionspsychologie Psychologie / Pädagogische Psychologie Pädagogik / Kindergarten, Vorschulalter Pädagogik / Pädagogische Psychologie Pädagogik / Schule Pädagogische Psychologie Unterricht / Didaktik |
160,49 €*
Die Verfügbarkeit wird nach ihrer Bestellung bei uns geprüft.
Bücher sind in der Regel innerhalb von 1-2 Werktagen abholbereit.
This book presents chapters based on papers presented at the second POEM conference on early mathematics learning. These chapters broaden the discussion about mathematics education in early childhood, by exploring the debate about construction versus instruction. Specific sections investigate the teaching and learning of mathematical processes and mathematical content, early childhood teacher development, transitions for young children between home and preschool, between home and school and between preschool and school. The chapters use a range of innovative theoretical and methodological approaches which will form an interesting basis for future research in this area.