Multimodal Metaphor
Autor: | Charles J. Forceville, Eduardo Urios-Aparisi |
---|---|
EAN: | 9783110215366 |
eBook Format: | |
Sprache: | Englisch |
Produktart: | eBook |
Veröffentlichungsdatum: | 04.09.2009 |
Kategorie: | |
Schlagworte: | Cognitive linguistics; pragmatics; visual communication Kognitive Linguistik Pragmatik Visuelle Kommunikation |
169,95 €*
Versandkostenfrei
Die Verfügbarkeit wird nach ihrer Bestellung bei uns geprüft.
Bücher sind in der Regel innerhalb von 1-2 Werktagen abholbereit.
Metaphor pervades discourse and may govern how we think and act. But most studies only discuss its verbal varieties. This book examines metaphors drawing on combinations of visuals, language, gestures, sound, and music. Investigated texts include advertising, political cartoons, comics, film, songs, and oral communication. Where appropriate, the influence of genre and cultural factors is thematized.
Charles J. Forceville, Universiteit van Amsterdam, The Netherlands; Eduardo Urios-Aparisi, University of Connecticut, USA.