Negotiating Diasporic Identity in Arab-Canadian Students
Autor: | Abdul-Jabbar, Wisam Kh. |
---|---|
EAN: | 9783030162825 |
Auflage: | 001 |
Sachgruppe: | Pädagogik Soziologie |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 188 |
Produktart: | Gebunden |
Veröffentlichungsdatum: | 23.05.2019 |
Untertitel: | Double Consciousness, Belonging, and Radicalization |
Schlagworte: | Bildungssoziologie Bildungssystem Bildungswesen Diaspora Empirische Sozialforschung Forschung (wirtschafts-, sozialwissenschaftlich) / Sozialforschung Literaturwissenschaft Migration (soziologisch) Pädagogik / Schule Sozialforschung Sozialforschung / Empirische Sozialforschung Soziologie / Bildungssoziologie Soziologie / Theorie, Philosophie, Anthropologie Wanderung (soziologisch) Zuwanderung |
53,49 €*
Die Verfügbarkeit wird nach ihrer Bestellung bei uns geprüft.
Bücher sind in der Regel innerhalb von 1-2 Werktagen abholbereit.
This book, framed through the notion of double consciousness, brings postcolonial constructs to sociopolitical and pedagogical studies of youth that have yet to find serious traction in education. Significantly, this book contributes to a growing interest among educational and curriculum scholars in engaging the pedagogical role of literature in the theorization of an inclusive curriculum. Therefore, this study not only recognizes the potential of immigrant literature in provoking critical conversation on changes young people undergo in diaspora, but also explores how the curriculum is informed by the diasporic condition itself as demonstrated by this negotiation of foreignness between the student and selected texts.