Poaching Politics
Autor: | Booth, Paul Davisson, Amber Hess, Aaron Hinck, Ashley |
---|---|
EAN: | 9781433156724 |
Sachgruppe: | Politikwissenschaft |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 198 |
Produktart: | Kartoniert / Broschiert |
Veröffentlichungsdatum: | 30.11.2018 |
Untertitel: | Online Communication During the 2016 US Presidential Election |
Schlagworte: | Cultural Studies Demokratie Fernsehen - Privatfernsehen Ideologie Innerparteilich Internet / Politik, Gesellschaft Kommunikationswissenschaft Kulturwissenschaften Medientheorie Medienwissenschaft Partei (politisch) Politik / Politikwissenschaft Politik / Recht, Staat, Verwaltung, Parteien Politiker - Politikerin Politikwissenschaft Politologie Populärkultur TV Trivialkultur Verfassung Wahl - Wahlrecht Werbung Wissenschaft / Kulturwissenschaften |
44,75 €*
Die Verfügbarkeit wird nach ihrer Bestellung bei uns geprüft.
Bücher sind in der Regel innerhalb von 1-2 Werktagen abholbereit.
The 2016 US election was ugly, divisive, maddening, and influential. In this provocative new book, Paul Booth, Amber Davisson, Aaron Hess, and Ashley Hinck explore the effect that everyday people had on the political process. From viewing candidates as celebrities, to finding fan communities within the political spectrum, to joining others online in spreading (mis)information, the true influence in 2016 was the online participant. Poaching Politics brings together research and scholars from media studies, political communication, and rhetoric to provide an interdisciplinary perspective on the role of participatory cultures in shaping the 2016 US presidential election. Poaching Politics heralds a new way of creating and understanding shifts in the nature of political communication in the digital age.