Poetik der Marke
Autor: | Björn Weyand |
---|---|
EAN: | 9783110301366 |
eBook Format: | |
Sprache: | Deutsch |
Produktart: | eBook |
Veröffentlichungsdatum: | 29.10.2013 |
Untertitel: | Konsumkultur und literarische Verfahren 1900-2000 |
Kategorie: | |
Schlagworte: | Consumer culture; aesthetics of commodity; literature and economics; gender studies Gender Studies Kulturpoetik Literatur und Ökonomie Populärkultur Warenästhetik |
129,95 €*
Versandkostenfrei
Die Verfügbarkeit wird nach ihrer Bestellung bei uns geprüft.
Bücher sind in der Regel innerhalb von 1-2 Werktagen abholbereit.
This study shows how the works of E. Edel, T. Mann, I. Keun, W. Koeppen, and C. Kracht reflected the material, semiological, and cultural theory aspects of consumer culture and transformed them into literary devices. The volume considers a range of issues, from product catalogs to fetishization, including capitalist circulation processes and the fascination with surface.
Björn Weyand, Otto-von-Guericke-Universität Magdeburg, Germany.