Power Bases and Informational Influence Strategies
Autor: | Patrick Heinemann |
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EAN: | 9783834996350 |
eBook Format: | |
Sprache: | Englisch |
Produktart: | eBook |
Veröffentlichungsdatum: | 28.02.2008 |
Untertitel: | A Behavioral Study on the Use of Management Accounting Information |
Kategorie: | |
Schlagworte: | Commitment Influence Strategies Management Management Accounting Partial Least Squares Use of Information accounting information decision-making strategy |
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Patrick Heinemann combines and extends social psychology research on power and influence with insights from research on the use of information. He derives hypotheses on the relationships between influence strategies based on management accounting information, influence outcomes, and various moderating variables
Dr. Patrick Heinemann promovierte bei Prof. Dr. Utz Schäffer am Lehrstuhl für Controlling der European Business School, Oestrich-Winkel. Er ist bei einer führenden internationalen Strategieberatung im Bereich Restrukturierung und Corporate Finance tätig.
Dr. Patrick Heinemann promovierte bei Prof. Dr. Utz Schäffer am Lehrstuhl für Controlling der European Business School, Oestrich-Winkel. Er ist bei einer führenden internationalen Strategieberatung im Bereich Restrukturierung und Corporate Finance tätig.