EAN: | 9783781526365 |
---|---|
Sachgruppe: | Soziologie |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 184 |
Produktart: | Kartoniert / Broschiert |
Herausgeber: | Jensen, Maria Therese Martinsone, Baiba Wiesner, Christian Zechner, Kerstin Angelika |
Veröffentlichungsdatum: | 02.04.2024 |
Untertitel: | A Digital Game Based Social-Emotional Learning Intervention |
Schlagworte: | Ausbildung / Lehrerausbildung Bildungssystem Bildungswesen Lehrerausbildung - Lehrerfortbildung Psychologie / Pädagogische Psychologie Pädagogik / Pädagogische Psychologie Pädagogische Psychologie |
24,90 €*
Die Verfügbarkeit wird nach ihrer Bestellung bei uns geprüft.
Bücher sind in der Regel innerhalb von 1-2 Werktagen abholbereit.
Teachers worldwide experience significant stress and burnout, impacting their health and the education systems. Recognizing the importance of social, prosocial, and emotional skills in education adds to this complexity. The European Policy Experimentation Project Teaching to Be (2021-2024) in Austria, Italy, Latvia, Lithuania, Norway, Portugal, Slovenia, and Spain, aimed to improve teacher wellbeing through innovative professional development. A digital game-based Online Wellbeing Course and a Teacher's Handbook were developed in the project to enhance various aspects of teachers' professional wellbeing and organizational health. Using a mixed-methods research approach, it evaluated digital interventions on wellbeing, leading to tailored policy recommendations for enhancing teacher professional development and mental health.