Thomas Arnold's public-school reforms and their importance for mid-Victorian British society

Seminar paper from the year 2007 in the subject English Language and Literature Studies - Culture and Applied Geography, grade: 2,0, Carl von Ossietzky University of Oldenburg (Fakultät III Sprach- und Kulturwissenschaften), course: Victorian Britain, language: English, abstract: This coursework reflects on Thomas Arnold's reforms at Victorian public schools and their influence on British society. Thomas Hughes's famous semi-autobiographical 'Tom Brown's Schooldays' is used to show how these changes affected the individual pupil and, seen from a macro-perspective, Britain's mid-Victorian society, especially its economy. Diese Hauptseminararbeit beschäftigt sich mit Thomas Arnolds public-school Reformen und deren Auswirkung auf die Britische Gesellschaft. Thomas Hughes halbautobiographischer Roman 'Tom Brown's Schooldays' soll die Auswirkungen auf den einzelnen public-school Schüler zeigen, aus einer Makroperspektive, die Effekte auf die mittelviktorianische Britische Gesellschaft, insbesondere die Wirtschaft.

Weitere Produkte vom selben Autor

Buchners Geschichte Oberstufe Schülerband Einführungsphase Schleswig-Holstein Barth, Boris, Ott, Thomas, Riedel, Hartwig, Sanke, Markus, Schulte, Rolf, Stello, Benjamin, Strohmeyer, Arno, Wagner, Wolfgang, Wunderer, Hartmann, Erbar, Ralph, Frieß, Peer, Hoffmann-Kuhnt, Alexandra, Lanzinner, Maximilian, Maier, Lorenz, Mücke, Ulrich, Nonn, Ulrich, Oltmer, Jochen

31,50 €*
Reise durch die Provence Wennerhold, Markus, Schulte-Kellinghaus, Martin

19,95 €*
Download
ePUB
Herbststerben Markus Schulte

2,99 €*