EAN: | 9783319719849 |
---|---|
Auflage: | 001 |
Sachgruppe: | Wirtschaft |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 244 |
Produktart: | Gebunden |
Herausgeber: | Blazquez Cano, Marta Henninger, Claudia E. Ryding, Daniella |
Veröffentlichungsdatum: | 06.04.2018 |
Untertitel: | Exploring the Rise of the Secondhand Clothing Trade |
Schlagworte: | Absatz / Marketing Aktienanalyse Branding (wirtschaftlich) Business / Management Dienstleistung Einkauf - Einkäufer Einzelhandel Führung / Unternehmensführung Großhandel Handel / Einzelhandel Handel / Großhandel Interkulturelles Management International (Wirtschaft) Management Management / Interkulturelles Management Management / Strategisches Management Management / Supply Management Marke / Branding Marketing Marketing / Branding Marktforschung SCM Strategisches Management Supply Chain Management - SCM Tertiärer Sektor Unternehmensführung Unternehmensstrategie / Strategisches Management Vermarktung |
171,19 €*
Die Verfügbarkeit wird nach ihrer Bestellung bei uns geprüft.
Bücher sind in der Regel innerhalb von 1-2 Werktagen abholbereit.
Providing a critical insight into the growth of the secondhand luxury and vintage fashion industry, this book offers a compendium of business developments from across the globe, including examples from Europe, the Middle East and Asia. The ¿pre-loved or pre-owned¿ clothing trade has grown as an economic entity, providing a living for over 100,000 people and creating a desirable and essential clothing source in under-developed economies. By debating and deliberating contemporary cases, the authors illustrate how companies can optimise key managerial activities surrounding product branding, location marketing and supply chain buying. This timely collection is an important read for anyone involved in fashion, but particularly those interested in the retail and marketing perspective of the industry, as it explores an emerging and significant retail format.