The Influence of Culture and Personality on Customer Satisfaction
Autor: | Krüger, Franziska |
---|---|
EAN: | 9783658125561 |
Auflage: | 001 |
Sachgruppe: | Wirtschaft |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 228 |
Produktart: | Kartoniert / Broschiert |
Veröffentlichungsdatum: | 29.02.2016 |
Untertitel: | An Empirical Analysis across Countries |
Schlagworte: | Absatz / Marketing Marketing Vermarktung |
53,49 €*
Die Verfügbarkeit wird nach ihrer Bestellung bei uns geprüft.
Bücher sind in der Regel innerhalb von 1-2 Werktagen abholbereit.
Franziska Krüger presents two quantitative cross-cultural studies that examine the generalizability of the Zone of Tolerance and the Confirmation/Disconfirmation-Paradigm across countries. She investigates the potential influence of Hofstede's cultural dimensions and the Big Five personality traits on the models' variables. As a result, the studies confirm that both models can be used to explain customer satisfaction and its determinants across national borders and cultures.